Posted on

Eradikasi Melayu?

Aku sangat hairan melihat demontrasi demi demonstrasi jalanan yang semakin menjadi-jadi kat Malaysia ni. Bila ada je demonstrasi jalanan banyak kerosakan berlaku termasuklah kerosakan minda. Aku ni bukan lah penyokong mana-mana parti politik sebab aku tengok orang politik ni baik pembangkang mahu pun sebaliknya macam sama je. Cakap tak serupa bikin.

 

Yang aku tak tahan tengok bila2 ada je demonstrasi jalanan, bila yang buat perkara tak senonoh jer mesti muka dia Melayu. Yang terbaru ni pulak aku tengok keadaan menjadi semakin ganas bila polis pun kena belasah. Bila polis belasah dorang dorang kata polis menggunakan keganasan. Bila dorang belasah polis atau wartawan dorang tak ganas ker. Fuyooooo….

 

Aku rasa tak payah la jadi org ganas. Jom lah kita tuka apa nak tuka and see what happens. Mcm yang aku dengar best gak sebab macam-macam kebebasan boleh dapat. Kebebasan seks lah yang paling ramai orang suka. Boleh la romen-romen kat taman2 bunga ker atau mana-mana tempat awam lah. Fuh macam kat overseas lak rasanya. Kat kolej2 pun ok la jugak sebab awek-awek boleh berpakaian ikut suka depa. Takde lah masa cuaca panas ni bole la pakai the simplest attire to avoid heat. Org buat pilem pun suka lah jugak pasal dah leh ada adengan romen betul2…baru la dua tiga kali ganda box office beb…fuh….Apa PAS nak marah?…Hahahaha..dorang suda sain kontrek…tak leh marah2, kalau marah dorang akan dijual keseluruhannya hahahahaha……tu lah kawan aku kat PAS share….eh lu kalau boh kat public lu ingat ada orang nak vouch kebenarannya ke…sendri mau pikir la oiiii….

 

Best jugak kalau UiTM bangsa lain pun boleh masuk beramai-ramai tanpa kuota. Best jugak kalau kemasukan dibuat secara merit. Apa nak marah sebab orang Melayu kurang dapat masuk kolej atau universiti pasal kurang kelayakan? Eh kan ni lebih adil. Sapa-sapa yang dol nasib lah. Duit PTPTN pun dah tak de nak biaya pelajaran. Cari lah duit sendiri yer.

 

Apa? Pinjaman perniagaan untuk bumiputra? Hoi mana ada lagi bumiputra lah masa tu. Yang ada masa tu 1 Malaysia, 1 bangsa. Mana ada lagi da Melayu ke, Cina ke atau apa-apa ke.

 

GLC? Hah mana ada lagi GLC dah. Kalau ada pun untuk orang-orang yang berkelayakan jer. Skarang ni banyak sangat org yang tak layak dalam GLC tu. 

 

Yup! education nak buat dalam bahasa Melayu?. Ish apa MELAYU ni. Melayu dah pinis lah. Takde laie da perkataan tu. Rang undang-undang baru pun mesti kena tuka aper…kasi modern la…mana leh ada Malay reserve – Malay reserve ni lagi. open market la bang. Sapa ada duit dia power la. Money is power bang. Ini sistem kapitalis bagus. Lu miskin lu punya pasal la. Kalau wa tak cukup manpower daripada wa angkat lu kasi kerja baik wa angkat orang luar yg ada duit dan pandai-pandai masuk sini dengan deal dia, wa jaga dia dia jaga wa…everytime pilihanraya wa mesti menang beb…lu boleh undi…wa punya undang-undang kasi lu spesel punya treatment….

 

Apa? Nak demo2 lagi? hahahahaha…dream on laaa….lu bikin la kalu bran…masa tu mesti ada undang2 yang boleh flush je lu dalam lubang jamban kalau lu mau bising atau mau bikin kaco…dulu suda bikin kaco suda la…lu yang nak perubahan kan…lu tanggong la sendri……kira apa lu bikin macam lu kata mak bapak lu bodoh la tak tau membesarkan lu…jadi lu kata la lu mau tuka mak bapak hahaha…

 

So aku ingat2 la nak tukau for new and see what happens…aku ada cerita la niat aku kat kawan aku yg PAS tu…dia kata better to work with the devil you know than the so called angels u don’t….dia kata kat aku kalau lu sayang lu punya bangsa lu jangan la bikin kerja bodoh…aku kata…at least aku tak la tengok orang melayu belasah orang melayu lagi sebab melayu pun dah tak de lepas ni hehehehe….

 

so…tungguuuuuuuuuuuuuuuuu…….

p.s. kepada dato’2, tan sri2 yang belagak tu elok la balek kampong tanam jagong…duduk je dendiam makan pencen…kasi ler org muda lain yg lebih bernas dan berwibawa…kalau lu dah bepuluh2 tahu jadi MP ker Adun ker…udoh2 ler tu…..

cheers…

Leave a Reply

