Posted on

ni memang depa la malaun tu – den rasa la

nun kat negara padang pasiaq la ni dok kecoh nak tumbang kerajaan. lama dah depa terai. dulu kat satu negara yang orang slalu buat umrah dan haji depa konon bagi tau pompuan kat sana tidak diberi hak dan kebebasan bepakaian…lpas tu dok senyap pasai yg dominan kat sinun adalah org lelakinya.

kali ni lepeh ada satu negara A (bukan nama sebenaq hahaha) yang dah tak buleh nak makan ada satu negara besaq kat timur jauh ni dan bila ekonomi depa makin hari makin hancoq, maka depa pun nampak kira ada can la kat padang pasiaq yang banyak emas itam tu.

yang baru ni kat bekaih negara firaun depa dapat jatuhkan mamat yg dulu kamceng ngan depa, aleh2 je depa tulun tibai jatuhkan dia. lepeh tu bejangkit pulak kat negara2 yg dulu aman damai. jadi pegolakan kat timuq tengah ni fenomena barulah negara A tu nak tes pawer hanya untuk kepentingan depa. depa kan terel buat propa. kalau negara kominih dulu pun depa leh pecah belah, ni pulak yang kecik2 yang umum nampak depa kunun godly lah. podah.

so peh ni kita tengok ajelah apa nak jadi. negara yg baru jatuh tu mesti jadi macam negara yg ada salah satu benda ajaib di dunia tu. baru abeh so mamat tu turun kosi, yang org makan gaji nak pulak mogok tak mau pi keja dan tuntut naik gaji. bila tak dilayan maka institusi tu pun pelingkup. kalau dia besaq, krajaan pun mesti tak nak tu blaku, jadi mai la org yg dihabaq sbg saviour. tiba2 je servis bertukaq tangan. yg tak peka, mula lah kena cucuk idung jadi lumbum.

macam tu lah gamaknya nanti kepada yg lain2. setan dok tunggu je nak pedajai yang bongok.

ndak ka kita pun jadi macam tu? tepuk dada tanyalah selera ye..

cheers..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s