Posted on

Resipi orang demam…

Today aku kene flu…nak tido pulak tak dapat pasal contractor tgh tuka window frame umah aku…nak makan? bebuka puasa? maleh lah pasal klu tak puasa pun tak guna…salero den tak de….pikir punya pikir apa nak makan utk bebuka, i just remember about this congee thingy, a menu me and my daughter were talking about during our breakfast a few nights back…ok lah…jap lagi indon2 ni balek boleh la gua titon haff an hour ke…then pick my girl lepas tu teach her how to make this congee thingy….daddy is sick eh……

dulu amoi yg slalu kasi pahala puasa gua kurang kat opis ajar buat congee cam nie….

bring to boil 5 cups of water

1 cup of rice

pour rice into boiling water and stir until pekat…the viscosity is up to u actually…mau cair tambah air…

If u kurang selera tamau tambah apa2 pun tak pa maaa…taroh saja kicap kasi masim…itu amoi bilang

kalu mau sedap aar…taroh isi ayam yg u suda koyak2….lagi mau tambah itu telor asin ka lobak asin ka…kalu ada itu minyak bijan pun taroh sikit…jangan banyak….lepas tu makan panas-panas maa…

aiyaaa…julia…you bikin untuk saya laa….nanti saya mali u rumah…gua cuba sakat laa sama itu amoi….

aiyaaa…u bini nanti hantam saya apa macam….jgn ngada2 loh…itu senang aja mah mau buat….u tatau kasi tepon sama saya aar…..julia kata

ok ok…kalu tatau wa mali u rumah wa makan u skali moleh haaa….

julia were just laughing away and cabut…kalu dk situ sampai sahur pun tak abes ngayat hahahaha..

so people…cuba lah…resipi julia ong…dulu clerk saya…..

ramadhan kareem….

cheers..

Leave a Reply

